Followers

Saturday 19 November 2011

Booth Pameran Malaysian International Seafood 2011

Aku berkesempatan untuk ke Pusat Dagangan Dunia Putra ( PWTC ) untuk menyaksikan pameran-pameran yang diadakan sempena Malaysian International Seafood Exposition 2011. Masa aku keluar rumah cuaca memang cantik.  Masa tu pukul 3.00 petang. Kat dewan pameran orang pun tak berapa ramai, jadi senanglah aku nak snap gambar. Kat sini aku share gambar-gambar yang aku ambil tapi maaflah gambar tak berapa cantik.


Poster Malaysia International Seafood Exbition 2011 terpampang besar di dinding dewan pameran. Beberapa Agensi Kerajaaan seperti Jabatan Perikanan, Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia dan juga Kementerian Pertanian dan Industri Aasa Tani  terlibat menjayakan pameran ini. Di samping itu booth pameran pihak swasta juga ada.



Sebaik sahaja kau orang masuk dewan pameran, kau orang boleh nampak Udang Kara Gergasi




Balang yang berisi dengan  Udang Kara Gergasi.



Booth Pameran Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani ( MoA )

Booth Pameran Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia ( LKIM )

Poster pameran yang aku snap di salah satu booth pameran. Ternakan Ikan Sangkar

Booth pameran

Promosi produk berasaskan udang

Booth pameran

Booth pameran

Poster di booth pameran pihak swasta

Promosidan jualan  produk berasaskan ikan

Jualan Udang Kara. Harganya RM80 sekilogram


Booth pameran ikan hiasan
Promosi dan jualan pizza
Promosi dan jualan pelbagai jenis serunding.

Booth pameran Koperasi Kakitangan LKIM ada jual serunding ikan bilis, daging dan ayam. Rasanya sedap, ikut selera akulah. Harganya bagi berat 250 gm RM17.50 dan yang 100gm harganya RM7.50. Aku beli beberapa bungkus untuk dimakan dengan ketupat segera.




Chef Liza Zainal mengadakan demonstrasi masakan. Masa aku sampai kat booth ini, sesi masakan dah selesai. Masa tu mereka sedang berkemas-kemas untuk balik. Dah hampir jam 6.30 petang waktu tu. Kalau kau orang nak tengok demonstrasi masakan Chef Liza datang awal. Pameran bermula jam 11.00 pagi. Hari ini hari terakhir. Jom ramai-ramai kita meriahkan Malaysia International Seafood Exibition 2011.



No comments: