Followers

Monday 20 June 2011

Trip To Langkawi


Assalamualaikum semua,

Minggu ini dari 20 – 24 Jun 2011 aku berada di Langkawi. Dah lama juga tak ke Langkawi ni. Kali terakhir datang tahun 2009 masa tu datang kerana menghadiri mesyuarat. Dai Kuala Lumpur ke Kuala Perlis aku naik kereta. Sengaja aku pilih pengangkutan darat kerana nak naik feri.  Dah lama juga rasanya tak naik feri Langkawi. Dulu masa aku naik tak ingat bila tahunnya tambangnya RM12 tapi sekarang tambangnya dah naik ke RM18. Aku dimaklumakan tambang sebelum ni RM15. Perjalanan dari Kuala Perlis ke Jeti Kuah, di Langkawi mengambil masa satu jam.
Bagi orang yang dah lama tak menggunakan perkhidmatan feri ke Langkawi, , aku lihat banyak perubahan dah berlaku kat jeti penumpang Kuala Perlis. Terdapat kemudahan bilik air yang  luas ( macam kat R & R di Lebuhraya ) dan agak bersih. Surau nya juga boleh dikatakan  luas dan yang paling best ada papan  maklumat elektronik ( electronic information board ) yang memaklumkan  syarikat feri dan watu berlepasnya, macam kat airport. Ruang menunggunya kalau boleh diupgradekan  dengan memasang alat penghawa dingin lagilah best.  Tak ramai orang masa aku sampai tadi jam 3.15 petang.  Mungkin juga disebabkan cuti sekolah baru saje tamat.  Cadang nak naik feri jam 3.30 petang tapi dimaklumkan tidak ada yang ada jam 4.30 petang. Kami menggunakan feri dari Syarikat Ferry 2. Jam 5.30 petang feri tu sampai kat Jeti Kuah.

No comments: