Followers

Thursday 12 January 2012

Hari Kedua di Osaka, Jepun

Suhu pagi ini sekitar 4 darjah celcius. Program kami pagi ini  ke Osaka Castle Museum yang terletak di Osaka Business Park. Untuk ke sana kami menggunakan subway. Bagi menggunakan subway kami membeli Rainbow Card, kad prabayar bagi menggunakan subway, kami memilih harga paling minimum 1,000 yen ( RM41 ). 




Dari Station Dobutsuen-mae ( Midosuji Line ) yang terletak berhampiran dengan Hotel Chuon kami ke Shinsaibashi Station. Dari situ kami menukar train ke Nagahori Tsurumi-ryokuchi Line untuk ke Osaka Business Park Station. Osaka Castle Museum ini terletak lebih kurang 2 km dari Osaka Business Park Station. Perjalanan pergi dan balik ke Osaka Business Park ini kos menaiki subway train adalah 680 yen ( RM28 ).

Osaka Castle ( Istana Kota Osaka )  ,adalah istana yang terletak di dalam Taman Istana Osaka, daerah Chuo-ku, bandar Osaka, Jepun. Istana Osaka berada di hujung sebelah utara daerah Uemachi, di tanah yang paling tinggi dibandingkan dengan wilayah sekelilingnya.

Istana kota Osaka merupakan bangunan peninggalan budaya yang dilindungi oleh pemerintah Jepun. Menara utama Istana Kota Osaka yang menjulang tinggi merupakan simbol Kota Osaka. Istana kota Osaka dimanfaatkan sebagai istana sekaligus kubu pertahanan sejak zaman Azuchi Momoyama hingga zaman Edo. Istana Kota Osaka yang ada kini terdiri daripada menara utama yang dilindungi oleh dua lapis tembok tinggi yang dikelilingi oleh dua lapis parit, parit bahagian dalam (Uchibori) dan parit bahagian luar (Sotobori). Air yang digunakan untuk mengairi parit istana diambil dari Sungai Yodo yang mengalir di sebelah utara Istana Osaka.


Pandangan dalam perjalanan menuju Istana Kota Osaka




Istana Kota Osaka dari jarak jauh

Kaunter Tiket untuk masuk ke Istana Kota Osaka


Mesin Tiket Masuk Istana Kota Osaka


Istana Kota Osaka

Pandangan Dalam Perjalanan Ke Istana Kota Osaka

Pandangan Dalam Perjalanan Ke Istana Kota Osaka



No comments: