Followers

Friday 9 December 2011

Pemasangan Tali Pinggang Percuma Bagi Saga LMST Dan Gen.2

Pemilik pemilik kereta model SAGA LMST dan Gen2 keluaran tahun 2004 dan 2008 sila ambil perhatian sebab Proton Holdings Bhd menawarkan pemasangan percuma tali pinggang belakang. Proses pemasangan hanya mengambil masa 30 minit bagi sebuah kenderaan.


Model Gen2 2004


Proton  menyediakan Mobile Team sebagai sebahagian daripada Kempen Tali Pinggang Belakang bagi membantu pemilik kereta mematuhi arahan kerajaan berkaitan alat keselamatan bermula tahun depan.

Bersempena dengan kempen selama sebulan itu, Mobile Team akan dihantar ke kedai kereta terpakai di Lembah Klang dan kemudiannya kem tentera dan balai polis di seluruh negara, pejabat kerajaan dan universiti awam lewat bulan ini.

Sejak dilancarkan pasa 5 Disember 2011, unit Mobile team itu yang terdiri daripada lapan pasukan dengan empat anggota, telah memasang tali pinggang belakang di lebih 700 kereta

Kajian  global menunjukkan bahawa  penggunaan tali pinggang belakang mengurangkan risiko kecederaan kepala sebanyak 47 peratus dan abdomen 52 peratus sekiranya berlaku pelanggaran bahagian hadapan.

 
sumber: BERNAMA

sumber Image: google

No comments: